Alla inlägg under december 2010

Av Molle - 18 december 2010 19:45

Bomlös, boots, snöar, -12 grader, 40 minuter.

Mycket ny snö på planen, har börjat vänja mig vid hans sadel och föredrar den framför vanliga, den är superskön och go.

Mest skritt + trav ca 5 minuter.

I skritten får jag ner huvudet på honom men direkt vid traven så är huvudet högt upp så det mest blir slängtrav.  Försöker vara rörlig i händerna och driva samt fånga upp, ca 3-4 travsteg kan jag få till ibland som är bra, ska fortsätta jobba på denna bit!

Tror han börjat vänja sig vid mig nu, mer nyfiken på vad jag gör och ser gladare ut när jag tar honom i hagen.    //Angelica

Av Molle - 17 december 2010 19:00

Barbacka,    -11 grader.

Ridit på ängen/sommarhagen, plumsat ca 15 minuter. Red några rundor på ridbanan också, var mycket snö där också. Trav fram och tillbaka på ena långsidan. Red ca 25 minuter allt som allt.

I veckan har det antingen varit svinkallt eller snöstorm så han har stått några dagar. //Maggan

Av Molle - 12 december 2010 16:35

Bomlös, boots -19 grader, halv-  .

Idag tog vi Maran igen, Jag, Molle, Rebecka och Ida. Skritt, trav och 2 galopper. Gick mycket bra. Ida och Rebecka red förbi oss i galoppen men Molle ökade bara två steg och sedan lät han dem gå förbi utan att hetsa upp sig...BÄSTAHÄSTEN!!!


När vi kom tillbaka till stallet var det stallfika, något som vi har haft nu i flera år. Vera, stallägaren brukar bjuda på gofika,    flera sorter och vi sitter i stallgången och hästarna står i sina boxar och kollar.   Mycket trevligt. Tack för det Veronica.


Högra bakbootsen gick sönder,    sulan delade sig på undersidan fram så vi måste ha en ny. Typiskt vid den här tiden när pengarna behövs till annat. Vet inte om det var för kallt, men det ska ju inte hända, andra vintern som vi använder dem. // Maggan

 

Av Molle - 11 december 2010 22:51

Bomlös, boots, ca -18 grader.

Idag red vi Maran och hade sällskap av Ida (Molles "tjej") för första gången. ( Har köpt ett nytt bett som är rakt med en rulle i mitten. Han trivs bättre med det än med gummibettet vi hade innan. Tror det var lite tjockt i munnen.)  Det var Rebecka som red Ida och det gick jättebra. Ida skötte sig mycket bra, lite bråttom hemåt . Skritt och trav.  Red ca 55 minuter. Tog det lugnt för Ida är ovan. En skön och frisk tur.    //Maggan

 

Av Molle - 9 december 2010 19:00

Ridit på planen 40 minuter. Ridit mycket volter, först mest skritt sen trav, stora mittvolten blev lite skev.

Galopp vänster varv ca 1 varv, gick bra, höger varv busade han en gång i fattningen. Är nöjd att det fungerar    skänkelvikning undan vänster skänkel några steg. //Angelica

Av Molle - 5 december 2010 17:15

Bomlösa -16 grader   

Red på Maran idag som inte bara var täckt med snö utan även ett lager frost. Tog på han bootsen idag och jag hoppas att det var till min fördel. Han gick ruskigt bra idag, han var pigg men arbetsvillig med friska nyfikna steg, öronen framåt som om det var första gången han var där. Han försökte inga hyss idag utan gick rent som en gud !! Naturligt vis gör han det ju inte utan vidare men han lyssnade riktigt bra på mina hjälper. En riktigt lyckad tur   

        

//Rebecka

Av Molle - 4 december 2010 18:45

Bomlösa,   , -8 grader.

Ridit på banan. Skritt, trav, galopp och volt. Han var rätt tjurig idag men efter galoppen gick det bättre. Det var två riktigt fina galopper i alla fall. Han drog mycket åt höger, men vet inte om det är med mig bara.   //Rebecka   

Ovido - Quiz & Flashcards