Alla inlägg under maj 2014

Av Molle - 24 maj 2014 19:15

Hej och hå                      +15 grader     


For ut på vad som började med en skrittur eftersom Erik och Emma förljde med och gick. Vi for ner mot de vi kallar travrakan och svängde sedan höger mot Vitsand. Jag tog lite trav och när vi kom till Vitsand for jag och Molle in på travringen där vi körde ett "montévarv". Efter de gick vi hem. Vi tog inte samma väg hem utan istället för att rida genom skogen gick vi efter vägen till Bergsviken. Det blev en spännande tur i övrigt, för blev han rädd för en stubbe och sen kom det en rullskidåkare och den var en skapelse av djävulen! Räddare kan man inte bli utan att springa hem... Men vi överlevde och både den och en stor traktor med släp. Turen slutade med att han fick beta lite av det nyvuxna gräset efter vägen.

En spännande tur, han hade nog helst velat att jag skulle bära Han hem ;)

   

När vi kom hem blev det lite stretching, godis och sen ut i hagen.


//Rebecka   

Av Molle - 23 maj 2014 22:11

Hej alla och ingen.


Har inte skrivit här på gud met hur länge vilket min mamma till slut har slutat påpeka... Sist jag skerv stod Molle fortfarande i Ersnäs och jag kan säga att mycket har hänt sedan dess.

I slutet av maj 2011 flyttade Molle till Bergsviken, Piteå.

                        

I början var det inte så många stallkompisar men efter som tiden gått har det kommit och gått. Likså den fina vinterpälsen... Årets päls är äntligen snart helt borta! Nog om det.

Vi har upptäckt nya fina ridvägar och träffat massa roliga kompisar, han har haft en period av ryminingar när det var som minst hästar i stallet och t.o.m hunnit vara skadad i form av en muskelbristning.. ingen kul period. Vi har bråkat, varit bästa vänner, känt vinden i man och hår då vi galopperat upp får berget och myst på i norrskenet och fullmånen. 

       

Tyvärr har det nu på våren varit en period med lite ridning då intresset har fallerat... Men nu är det på väg uppåt då han måste sättas igång inför kommande event! Vad det kommer vara kommer vi skriva vid tillfälle. Men till dess ska jag verkligen försöka ladda upp mer bilder framför allt och sen mer eller mindre text till det.


Tills nästa inlägg får ni ha en fortsatt bra kväll! 

 

//Rebecka   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards