Alla inlägg under september 2009

Av Molle - 29 september 2009 16:32

Idag har vi jobbat med bl a galoppen igen. Han var jätteduktig och samlad i galoppen i båda varven. Kändes motiverad och inte lika lätt för att ställa sig utåt. Följde med i voltens riktning mycket bättre än sist.

I traven fick vi träna vänster volt, ville inte riktigt ställa sig inåt till att börja med, fick arbeta mig trött i benen men det gick bra till slut.

Även tränat sidförande och samlande + stopp så klart, nöjd Skrattande

Av Molle - 27 september 2009 09:45

Idag var de storm. De blåste nå så ininorden mycket... Därför blev de ingen ridning idag utan har fick stå och käka med alla de andraFlört De ända jag och mamma gjorde idag var att fylla på vatten och sen körde vi hemFlört

//Rebecka H

Av Molle - 26 september 2009 14:53

Bomlösa

Det var en blåsig dag men inte kallt. Först red vi i Ojas gamla hage som uppvärmning, för att han skulle lyfta fötterna. Han verkar tycka att det är jätte kul att gå där, för han trampar glatt på med öronen framåtGlad

Efter de for vi på gamla banan där de nästan inte blåste alls, med andra ord: de blev varmtCoolTungan ute 

Höll på i ca 50 min med skritt, trav, galoppfattnigar, öppna, sluta och bakdelsvändningarGlad de gick riktigt bra. Han blev mjuk och fin, gjorde t.o.m jätte fina bakdelsv.Flört Det var en lyckad dag och liksom på ängen trivs han prima på denna banaSkrattande

//Rebecka H

Av Molle - 25 september 2009 14:45

Ridit på ridbanan. Skritt, trav och mycket galoppträning. När vi började galopperna så ville han bara ställa sig utåt men när vi jobbat ett tag så kunde vi galoppera både rakt och böjd inåt i rörleseriktiningen. Jag är jättenöjd med honom för att han har haft så lätt att lära sig galopp/galoppskänkel. Dessutom blir han inte stressig efteråt.  I de andra gångarterna gick han bara bra, inget att anmärka på, han orkar att gå i form längre och längre sträckor. Skrattande

//Maggan

Av Molle - 17 september 2009 16:09

Idag har vi löslongerat Molle och Jag. Delade av banan på mitten för att ha bättre koll. Lärde mig från förra gången då jag hade hela ridbanan och fick springa så jag höll på dö. Började med skritt och stopp + vändningar. Gick bra ett tag men så plötsligt får han för sig att HAN ska bestämma och gör något jag inte tänkt. Som att börja trava, stanna eller vända (måste bara testa om jag är med).Oskyldig

Det som skulle kunna ta 5 min kan då istället ta 10 min. Nåja han var inte så enveten idag utan han "gav" sig ganska snabbt. Traven likadant, test ibland men nu har vi i alla fall kommit en bit på väg om vem som bestämmer???! Flört  Vi jobbade på ca 25 minuter till det gick som jag tänkt.

//Maggan

Av Molle - 12 september 2009 15:14

Bomlösa sadeln.

Idag red jag honom först på Ojas gamla hage. Mest för att få honom att lyfta på benen, då det är rätt så mycket tuvor och gräjer därGlad Red lite volter och en mindre 8 vilket hade kunnat gå bättre men de gickFlört

Sedan red jag till den gamla banan och jobbade där. Det är fullt hus i stallet, för att de har en clinnik(western lektioner). Han jobbade i varje fall jätte bra, även fast de låg en bit av ett betong rör i ena hörnetSkrattande Tränade en hel del galopp och är mycket nöjd över att han kommer igång på rätt skänkel, och kan hålla galoppen kortFörvånadSkrattande Han har blivit så duktigOskyldig 

Red i ungefär 30-40 minuter effektivt.

// Rebecka H ^^


Av Molle - 8 september 2009 18:05

Hej

Denna blogg är dedikerad till våran underbara Molle som vi nu haft i ca 1½ årGlad

Molle kom till oss under vintern, i Mars 2008 och köpet var klar April 2008.

Då var han en söt liten buspojke som fått göra precis som han vill (de skulle ändras), ur skön att rida på, lätt på tygeln,lätt att samla och lätt att sitta påFlört

 

En av de första ridturerna på den gamla bananSkrattande

  


Tiden gick och sommaren kom, till att börja med hade balansen varit si och så men nu var han balanserad tjock och välmående Flört

Molle har aldrig varit elak att rida, men det är ju så klart roligast att ha sällskap vid uteritterSkrattande Här var Gutten det bästa valet efter som han har krut samtidigt som han är gammal, orädd och en trygg ridkompisFlört

Vid denna tidpunkt hade Max (ledar hingsten) lärt molle veta hut i hagen vilket gjorde honom gott.

 

början på sommarbetet 2008

Med tiden har allt bara flytit på och nu är han den lättridna (när han ids) och älskade hästen vi har idagGlad

Molle tvekar inte för nya utmaningar, även om de finns vissa läskiga saker, och är nyfiken när de kommer nya saker. Han är snäll mot alla hästar i hagen och vill hemskt gärna busa... även om nu inte alla andra vill göra de alla gångerFlört Han blir inte stressad efter galopper eller på hem vägen vilket passar oss utmärkt och är villig att lära sig nya saker.

   

Hela gänget på sommarbete 2009Cool

Och med detta vill jag bara säga att Uddens Molle född 2003 är värdens goaste och vi hoppas på många, långa och främst lärorika år tillsammansKyssSkrattande

Videor på oss går att hitta på youtube: rebeckahoimberg (min användare) kolla gärnaGlad

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards