Alla inlägg under november 2009

Av Molle - 28 november 2009 00:00

Bomlösa   

Det var fint väder idag så vi tänkte att vi skulle ta oss en tur på lillmaran. Det var till att börja med bra före, men lite längre in var det halt. Molle traskade på i ett frist tempo medan mamma gick med hundarna på sidan om  

Arja var till och från lite jobbig då hon hon blir så inprintad att valla Molle de blir inte så bra alla gånger. Dagen slutade bra och jag är nöjd med våran ridtur  // Rebecka H

Av Molle - 15 november 2009 21:44

Barbacka

Började med att rida på banan. Det gick jätte bra så jag red bara där i 15 min. Efter de for jag efter maran istället i ca 15 min. Vi har då jordens bästa häst han var helt underbar! OskyldigGjorde precis vad jag bad om och det var inte lika spännande efter maran. Looove him!Kyss

//Rebecka

Av Molle - 14 november 2009 14:40

bomlösa

Maran var mycket spännande idag och de gjorde han lite stressad. Det var några som skulle hämta en gran, de hade ett släp på bilen och när vi kom var de på väg ut ur skogen. Detta var mycket spännade tyckte Molle och ganska läbbit.

Skrittade mest idag men tog ändå två galopper, en höger och en vänster, och travtränade lite.

Tränade öppna och sluta i trav på vägen hem och skrittade ned på en äng efter maran, så han fick lyfta på fötterna.

Vi var ute i ca 1 timma, de snöade lite och i övrigt var de en härlig dag och ridtur Skrattande

//Rebecka H^^

 


Av Molle - 12 november 2009 14:45

Bomlösa

Idag var de -8 och sol, en helt perfekt dag! Ridit Maran i 45 min. skritt, trav och galopp.

Red bortanför ett stort dike och halvvägs in efter en väg var de brukar mata fåglar på vintern. Det var spännade och kul. Han ville själv galoppera. Två galopper h och v. Det var jättebra före/underlag, även fast han är barfota. Härlig dag, lagom temperatur och världens härligaste häst SkrattandeOskyldig

// Maggan

Av Molle - 11 november 2009 15:00

Ute och promenerat maran. Gick till ängarna med ladan, ner på ena ängen och runt alla 3. Jobbigt för mig.Tungan ute

Var ute i ca 30 min.Glad

//Maggan

Av Molle - 9 november 2009 15:00

Westernsadel

Jobbat på banan i ca 35 min, skritt, trav och galopp. Det var ett fint unterlag nu när det har kommit snö på plan.

Han är var jätteduktig idag, jobbade på bra.

// Maggan


ps. var och la på honom ett täcke vid 22.00 ds.


 

Av Molle - 8 november 2009 15:00

Red efter lillmaran idag. Det var jätte mysigt!! Gutten och mamma gick med oss. Var ute i ca 1 timma skritt mest på väg in. Trav och galopp på ängarna där inne och skritt på vägen hem. Hoppade över en kvist på vägen hem och försökte missa alla snöiga grenar som hängde ned efter vägen. Detta för att inte få snö i nacken Tungan ute

en helmysig dag^^

//Rebecka

Av Molle - 7 november 2009 15:15

Började med att rida på plan. Det har kommit 1 dm snö så banan var jätte braGlad. Red barbacka idag för första gången på jätte länge vilket var lite spännandeTungan ute. Skritt, trav, galopp och volt. Han jobbade super fint i galoppen och ändå hyfsat i traven. En lyckad dagFlört

//Rebecka

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards