Alla inlägg under december 2009

Av Molle - 31 december 2009 16:00

Barbacka, -10 grader.

Red på Maran i ca 30-40 min. Först trav och skritt en stund efter vägen, sedan plumsa på ängarna. Vi lekte "jaga" med Arja men bara i skritt. Både häst och hund skötte sig fin fint. Till och med när det kom en bil på vägen ut.

// Rebecka


  Gott nytt år alla glada önskar Molle med familj  

Av Molle - 28 december 2009 15:45

Barbacka -18 grader.

Härlig och kall dag. Jag red och mamma gick med Arja. Vi skrittade till ängarna på Maran där vi plumsade runt lite i snön. Mamma filmade och tog några kort. Red ca 30 min.


  

//Rebecka

Av Molle - 20 december 2009 15:30

Barbacka, -12 grader

Idag har vi jobbat på ridbanan, skritt och trav + samlande, sidförande och voltarbete. Slut i benen och svettig var jag och svettig var Molle.   Höll på i ca 40 minuter, tyckte att tiden gick jättefort. Inga boots idag, bra underlag på banan så vi skippade dem.//Maggan

Av Molle - 19 december 2009 15:15

Bomlös

Idag är det -14 grader så det bet lite i kinderna. Solen har lite tungt att stiga upp men jag kunde se den lite vid horisonten ett tag. Red Maran och hade bootsen på för att fortsätta vänja in honom. Skritt, trav och 2 ordentliga galopper. Han var pigg och framåt. Red ca 30 min, inga problem med bootsen vad jag kan se. //Maggan

  

Av Molle - 18 december 2009 15:15

Idag har vi bara lattjat på ridbanan jag och Molle.   Jag har gått och sprungit omkring och han har följt efter. Några stopp har det också blivit. Det är jätteroligt att se framstegen han gjort när det gäller att följa mig.   Tidigare tyckte han att det var han som skulle leda men det har gett sig eftersom tiden gått. Lite bus blev det också på banan. //Maggan 

Av Molle - 12 december 2009 14:46

Idag var det dags för andra promenaden med nya bootsen.   Har beställt boots till bakhovarna också men dem kommer nog inte förrän på måndag. Promenaden i dag tog ca 25 min och vi gick på samma ställe men det var lite isigare idag och bakhovarna ville på att slira ibland men det gick bra, inga blessyrer. //Maggan och Rebecka 

Av Molle - 10 december 2009 14:30

Idag har vi varit och promenerat in de nya bootsen i ca 20 min efter Maran. Det gick bra han verkade inte ens märka att de var på  . Har än så länge bara boots fram så han halkade till ibland med bakbenen.   

    

//Maggan

Av Molle - 6 december 2009 23:20

Barbacka  

Red åter igen efter maran idag. De gick bra, skrittade mest idag men tog även nån galopp och en del trav. Han skulle ner i diket idag igen men fick inte göra de lika mycket idag för de ides jag inte.

Det var super mysigt idag även fast de var ca +1 ute. de regnade inte och föret var riktigt bra.Var ute i kanske 50 min - 1 timma.

Molle är fortfarande underbar. 

//Rebecka H   

Ovido - Quiz & Flashcards