Alla inlägg under februari 2010

Av Molle - 27 februari 2010 17:00

Bomlösa, snöar och är -11 grader.

Molle har blivit tjock! Red på Maran skritt och trav i kanske 40 minuter. Det gick bra och han blev inte allt för svettig.    Fick stå inne medan jag gjorde klart allt.   //Rebecka

Av Molle - 26 februari 2010 17:00

-15 grader och   

Hej, nu är jag hemma igen från Malmö. Pysslade bara med han idag och var inte så länge.      //Rebecka

Av Molle - 23 februari 2010 16:17

-20 grader och blåser.

Har varit på promenad i 20 minuter idag + tagit några kort. Det var svinkallt idag eftersom det blåser nordliga vindar så vi vände när vi kom till 1:a kurvan efter Maran.  Blev inget jobbigare än så idag.    //Maggan

Brr

Av Molle - 19 februari 2010 15:09

Barbacka, -18 grader och   . Ridit ca 35 minuter.


Jobbade på ridbanan idag. Skritt, trav, galopp etc. Tränade galoppfattningar på långsidorna ett tag tog rätt varje gång. Han ville börja i förväg ibland så det får vi träna bort.

Annars skötte han sig bra inget tjafs. Hade metallbettet idag och det märks att han inte trivs lika bra med det som med gummibettet.  //Maggan

Av Molle - 18 februari 2010 17:30

Tömkörning på banan idag igen. Det är ca -22 grader kallt så man sticker inte ut näsan bara så där. Jobbade på ca 20 minuter + att vi gick en sväng runt gården också. Han jobbade på bra och var ganska pigg, tog några småskutt. Hästarna verkar gilla när det är riktigt kallt, de piggnar till.    Jag vill nog mest vara inne och elda i spisen.  //Maggan

Av Molle - 14 februari 2010 15:44

Bomlös +boots fram, -2 grader och  .

Idag blev det Maran tillsammans med Olle och Vera. Skritt trav och några galopper. Fick hålla oss en bit bakom Olle för att annars skulle Molle bara hålla hans takt och jag  tänkte att vi skulle hålla min takt. Han protesterade 1 gång (slog bakut)   men när jag sa åt honom lugnade han ner sig.  Varmt och svettigt, ingen är van vid värmen. När vi tog en galopp på hemvägen så red vi först och då slog han bakut mot Olle när han kom för nära, då vågade han passa på, annars är Olle den dominanta i stallet så dom andra gör inget mot honom annars. En härlig ridtur med hästar som man känner att dem lever och är pigga och bjuder framåt.  //Maggan


PS. Glad alla   -ans dag. DS

Av Molle - 11 februari 2010 15:11

Barbacka, -6 grader.

Nu är det bara -6 grader och snöar igen, igår kväll var det -20 och klart. Värme och kyla om vartannat.

I alla fall så var vi på ridbanan idag, skritt, trav, galopp, voltarbete, samlande och flera galoppfattningar på långsidorna. Han var pigg på att galoppera även efter att jag hade slutat med det. Tog något galoppsteg ibland.    

Red ca 30 minuter. Hade tänkt rida mer men Amanda skulle ha bilen till arbetet. Hon skulle egentligen börja 20 00 ikväll men hade fått en ny starttid kl 15. Jag som tog det lugnt på förmiddan för jag tyckte att jag hade mycket tid. Blev lite stressigt men vi hann ju göra en del ändå, han är så go och luktar så gott.   //Maggan

Av Molle - 9 februari 2010 21:15

Bomlös +boots, -8 grader + snöar.  

Började ridturen med att rida genom byn mot E4:an och det var jättefarligt.    Han stannade säkert "100" gånger. Han såg allt möjligt kusligt men inte jag.    Det är alldeles för länge sedan vi var på en byatur, måste fara lite oftare. Hade behövt bootsen bak också idag för det var lite halt efter vägen.

Fortsatte ridturen efter "Maran" där vi tog oss några långa galopper och där var det inget farligt alls idag. Red ca 50 minuter. En riktigt skön tur trots att det snöade. 

//Maggan    

Ovido - Quiz & Flashcards